Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Börja blogga?

Av Sara - 17 januari 2015 11:29

Hej!

Började den 5 januari 2015 på itrim i Västerås. Jag blev genast så intresserad av bloggar om viktminskning i allmänhet och bloggar om itrim i synnerhet. Det finns en hel del på nätet och det jag insåg när jag läste var att det verkade som om de som verkligen tog viktminskningen på allvar, berättade om det för omgivningen och bloggade om den för att få lite perspektiv klarade det bättre. För mig känns det som om detta är MIN CHANS, denna gång ska jag klara det och framförallt klara att hålla vikten och då kanske det inte är så dumt med en blogg att gå tillbaka till ibland när man behöver lite motivation.


Så detta blir en viktminskningsblogg där jag använder mig av itrim och kör deras kickstart. 3 veckor av vlcd och sedan ett antal veckor med lcd. Jag startade 5 januari 2015 och skrev avtal för ett år - gissar att jag egentligen borde ta två år,,,, men eftersom  jag älskar att träna och gärna på Friskis och Svettis tror jag att jag kommer tröttna på gymet efter ett år.


Så hur ser då förutsättningarna ut?

Jag har gått upp i vikt av min senaste graviditet (Alva är 4 månader idag) men jag hade lagt på mig en hel del redan innan så det är både gamla synder och graviditetskilon som ska bort!


Jag är 1,69 m och vägde på starten 84.8 kilo. Målvikten liggen på 70-72 kilo, beror lite på hur kroppen ser ut. Jag vet att efter att jag körde Fitnessfighten 2012 vägde jag 71,5 kg och kände mig då nöjd,,,, då var jag ju också ganska vältränad!


Resultat hittills

Ëfter 1 vecka med vlcd hade jag gått ner till 81,8 kg alltså ett tapp på 3 kilo. Nu är jag i vecka 2, lördag och har gått ner ytterligare drygt ett kilo, vägde imorse 80,4 kg och hoppas att jag till på måndag når 79,8 kg! På måndag ska jag också mäta mig tänkte jag - mätte mig första dagen, det blir spännande!


Träning

Första veckan var helt galen med julgransplundring, sjuk man och dop så då blev det ingen träning på itrim men några promenader och framförallt ett evigt springande hemma med att fixa allt!

Denna vecka har jag tränat 3 ggr på itrim - mycket bra träning känner jag. Jag kör med pulsband så jag ser att jag hela tiden kör hårt. Dock har det inte blivit så många promenader som jag hade hoppats men jag tror att jag ligger ganska högt i steg ändå.


Nu fotbollsträning och promenad med svägerskan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 mars 2015 07:59

Jag glömmer bort att skriva på bloggen,,,, och så tänker jag att det kanske inte spelar någon roll, det är ju ändå ingen som läser den! MEN så gick jag in i morse och kollade statistik och helt plötsligt har 37 personer varit inne! Då tänker man ju g...

Av Sara - 3 mars 2015 08:24

Hej!   Nu var det länge sen jag var inne här, men jag är på god väg och det går förhållandevis bra!   Veckan efter Gotland åt jag varje kväll, det gick bra och vågen pekade neråt. När vi åkte till Idre hade jag gått ner till 74,4. I Idre åt j...

Av Sara - 16 februari 2015 08:17

Hej!   Nu har vi varit på Gotland onsdag-söndag och jag har börjat äta lite.Gotland var jättetrevligt! Lugn och ro och fina vänner! David och Albin fick styra vilket måste vara lyxigt för två småbröder! Så himla kul också att David och Albin finn...

Av Sara - 9 februari 2015 08:21

Hej!   Imorse vägde jag 74,7, det betyder alltså att jag har gått ner 10 kg på 5 veckor! Det trodde jag aldrig! Den här sista veckan gick jag återigen ner 1,8 kg. När vi träffades första gången sa Gabriella att du kommer ju nästan vara klar när d...

Av Sara - 8 februari 2015 10:00

Hej! Idag är jag och Alva själva hemma, killarna är i Sälen och åker skidor hela helgen. Jag passade på att hälsa på min kompis Karin i Stockholm i fredagskväll och sov över där till i lördags. Karin är gravid och har sjäkv kört itrim vilket gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards